Båtpraten Tilbake til viksund.no
juli 30, 2010, 04:40:24 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter: Velkommen til nye Båtpraten!

Følg bygningen av nye Viksund 320 live i "Aktuelt fra Viksund" tråden!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Stiftelsesmøte  (Lest 3762 ganger)
martin
Administrator
Kaptein

Vis profil WWW
« på: september 15, 2008, 02:11:34 pm »

(Se siste post for oppdatert informasjon)

Hei St Cruz venner!

Først og fremst vil jeg få lov til å takke de av dere som tok turen ut til Strusshamn helgen som gikk! Arrangementet ble en kjempesuksess for oss, og vi solgte totalt fire nye båter i motsetning til det tallet som BA opererer med. Jeg håper og tror at dere som deltok her også syntes at dette var vel verdt et besøk, og ikke minst at dere kommer tilbake igjen neste år!

I mitt foredrag om St Cruz Club Vest var mange av dere tilstede. Konklusjonen ble vel i bun og grunn at interessen for en slik klubb var veldig stor, men at man var litt usikker på hvordan dette kunne løses rent praktisk. Et veldig viktig poeng oppi det hele er jo at dette skal være på deres premisser, og ikke på våres. Videre ble vi enig om at jeg skulle ta ansvar for å inkalle til et uformelt treff/stiftelsesmøte, og det er derfor jeg nå skriver til dere.

Stiftelsesmøte

Jeg ønsker herved å inkalle dere til Stiftelsesmøte i St Cruz klubb Vest lørdag 1 november 2008 i Strusshamn. I denne anledning vil vi også få besøk av Tore og Lisbeth Ødegaard fra St Cruz Yacht Club på Østlandet, disse vil være med dere hele dagen, og på kvelden vil de fortelle litt om sin egen klubb på Østlandet og hvordan de har løst dette.

Arrangementet er selvsagt gratis og jeg ser for meg følgende program (her er det muligheter for å komme med innspill):

Lørdag 01.11.2008

Formiddag:
Innseiling og fortøyning.  Her står dere fritt til å benytte hele Strusshamn havn, også vårt kaianlegg. Eventuell havneavgift dekkes i sitt hele av Viksund Båt. Om noen har tatt båten opp for vinterlagring, så håper vi likevel dere tar turen litt tidlig på dagen.

Formiddag & Ettermiddag:
Omvisning i fabrikken
Etter denne kikker de som ønsker litt på reviderte 390 tegninger (etter helgens seanse og forhandlermøte kommer det noen små endringer). Nøkkelspersonell fra bedriften er tilstede og besvarer spørsmål. Under denne seansen blir det lett servering og forfriskninger.
Omvisning på museum i Strusshamn, under denne seansen får dere et lite innblikk i plassen og Askøys historie.

Kveld:
Vi forflytter oss innendørs i et av Strusshamns eldre maritime lokaler i Havna.
Litt konkurranser der man kan vinne Viksund effekter til båten/mannskapet. Her vil det bli solgt lodd, og inntektene fra loddsalget vil fungere som startkapital for klubben.
Orientering om St Cruz Yacht Club på Østlandet v/Tore og Lisbeth Ødegaard.
Servering av mat (Viksund sponser mat). Evnt. drikke kan medbringes på eget initiativ, men vi vil også gi et lite bidrag her.
Etter denne orienteringen så takker alt Viksund personell for seg og forlater arrangementet, og overlater dette i sin helhet til deltakerne.
Ser for meg at det her blir valgt en møteleder, og man kan diskutere litt frem og tilbake om mulighetene for oppstart av en slik klubb.
Vi holder DJ som spiller alt fra kramgoda låter via Creedence og Smokie til mer moderne musikk alt etter eget ønske!
Dans.

Eget forum og kontaktinformasjon

Som vi avtale på "Viksund dagene" har jeg også opprettet et eget forum for St Cruz Club Vest. Siden dere leser dette nå, så har dere jo funnet frem til dette! En del av dere var litt usikre på hvordan man skrev innlegg på forumet, og som jeg vel nevnte så må dere registrere dere for å gjøre dette. Dere registrerer dere ved å klikke på "registrer deg" helt oppe til venstre i selve forumet.

Påmelding
Forhåpentligvis kommer det mange båter og folk til Strusshamn denne helgen. Siden vi skal bestille mat, hadde det vært flott om dere ga meg en tilbakemelding på denne mail om dere kommer, og hvor mange dere blir. Dette av rent praktiske årsaket mhb på bestilling av mat. Denne påmeldingen kan sendes til martin@viksund.no eller ringes inn på 932 84 024

Konklusjon
Vi håper et slikt arrangement kan gi dere evnt som klubb en litt "flying start". Som jeg var inn på i mitt foredrag så er det veldig viktig for oss at dette skjer på deres premisser og at det er dere som båteiere som står for drift. Vi ser selvsagt gevinsten i dette i form av god markedsføring for oss som bedrift, og det jo også derfor vi er veldig opptatt av at dere skal få gode rammebetingelser, og hjelp i starten.

Dersom dere kjennner andre St Cruz eiere, så er det veldig flott om dere videreformidler denne informasjonen også til disse.

Ta gjerne en kikk innom disse linkene også:

www.stcruz.no (St Cruz klubben på Østlandet sin hjemmeside, her kommer det innen kort tid referat fra treffet deres i helgen som gikk)
http://web.me.com/terjeavner/Websted_/Blogg/Blogg.html Her kan dere allerede nå lese litt blogging fra St Cruz treffet på Østlandet. Bloggen er skrevet av Terje Avner eier av en Viksund 340 St Cruz. Båten hans har forøvrig en egen hjemmeside som er vel verdt et besøk: http://www.mormajor.com/ )

Da gjenstår det egentlig å ønske vel møtt, skulle det være noe så er det bare å ta kontakt med meg!
« Siste redigering: oktober 30, 2008, 09:01:33 am av martin » Loggført

Har du en St Cruz båt?

Ta en titt på www.stcruz.no for info om medlemsklubber!

For medlemsspm avdeling vest: Bjoern Ydse, bjoydse@online.no
For medlemsspm avdeling øst: Tore Ødegaard, 2rehubro@online.no

vh,

Martin Viksund
Viksund Yachts
Tiara
Andrestyrmann

Vis profil
« Svar #1 på: september 19, 2008, 09:09:58 pm »

Glad
Hei eiere av Viksundbåter i vest!

St. Cruz Yacht Club "øst" har akkurat avholdt sitt årlige hovedtreff for 2008. Dette var vårt andre årlige hovedtreff, det første avholdt vi i fjor på denne tiden.  Referat fra årets treff finner dere ved å benytte følgende link:

http://www.stcruz.no/treff-i-horten-31mai-1-juni/referat-fra-hovedtreffet-2008

Vi, Presidenten og undertegnede, har blitt forespurt av Martin om vi ville komme til Strusshamn for å informere litt om vår klubb på Østlandet, og vi kommer gjerne og forteller litt om hvordan vi har det i vår klubb og hvordan klubben er bygget opp og drives.

Kanskje kan vi inspirere dere på Vestlandet til å gjøre noe tilsvarende?

Vi gleder oss ihvertfall til å treffe likesinnede i vest  Gliser

Tore
Sekretær og medieansvarlig
St. Cruz Yacht Club "øst"
www.stcruz.no

Loggført

Viksund 360 St. Cruz
martin
Administrator
Kaptein

Vis profil WWW
« Svar #2 på: oktober 30, 2008, 09:01:04 am »

Litt oppdatert informasjon i forkant av arrangementet!

Arrangementet starter lørdag 1 november klokken 15 på fabrikken i Strusshamn. Oppmøte er i kontorbygget.

Føste del av arrangementet vil foregå på fabrikken, mens på del to vil vi forflytte oss over i en av Askøys eldste bygninger: Sjøboden på holmen mellom fabrikken og Strusshamn. Denne bygningen inneholder flotte og maritime selskapslokaler.

Plan for del 1 (klokken 15):

-"Bli kjent"
-Omvisning i produksjon
-Orientering om bedriften
-Muligheter for å kjøpe utstyr til båtene
-Muligheter til å få besvart servicespørsmål
-Konkurranse / Viksund Quiz
-Servering av forfriskninger

Plan for del 2 (ca fra klokken 18-19)

-Foredrag St Cruz klubb Østlandet (Tore Ødegaard)
-Musikk
-En liten matbit
-Dans
-Konkurranser
-Stiftelsesmøte

På del to av arrangementet, vil det kun være representanter fra bedriften i starten. Etterhvert vil disse forlate begivenheten.

Sist men ikke minst gleder vi oss veldig til å få besøk av St Cruz Yacht Club på Østlandet i forbindelse med arrangementet. Her stiller presidenten der med følge, og disse vil delta på hele arrangementet!

NB!

Det er fortsatt mulig å melde seg på arrangementet. Dette kan gjøres ved å sende en mail til martin@viksund.no eller per telefon 932 84 024. Arrangementet er gratis!
« Siste redigering: oktober 30, 2008, 09:13:38 am av martin » Loggført

Har du en St Cruz båt?

vh,

Martin Viksund
Viksund Yachts
Eline
Matros

Vis profil
« Svar #3 på: november 02, 2008, 05:00:01 pm »

Mannskapet på Eline vil gjerne få takke for en kjempehyggelig helg i Strusshamn! Gliser

Det var en god gjeng med "st cruz" eiere som møtte opp til treff og stiftelsesmøte lørdag; til omvisning i produksjonslokalene, foredrag om bedriften v/Rune, Viksund quiz v/Martin og etterhvert et nydelig koldtbord og god drikke, dans med egen DJ, hyggelige folk - det manglet absolutt ingenting - og stemningen var god! 

Dette var et kjempeflott initiativ og opplegg fra VIKSUND sin side! Tusen takk!

Eline hadde ellers en riktig fin tur hjemover og brukte akkurat 3 timer fra Bergen til Haugesund. Til og med Sletta oppførte seg fint!  Blunker

Da er det bare å se fram til vårtreffet - når og hvor det måtte bli - og minne alle st cruz eiere om at det fortsatt er god plass til flere medlemmer i st cruz yacht club VEST! Hiv dere på! Glad

mvh
oss på Eline!
Loggført

Viksund 340 St Cruz
Presidenten
Lettmatros

Vis profil
« Svar #4 på: november 02, 2008, 10:33:52 pm »

Hei alle St.Cruz'ere i Vest!

Takk for et hyggelig lag på Strusshamn i helgen. Det var koselig å hilse på så mange entusiastiske St.Cruz'ere  Osteaktig.
Vi møtte en interessert gjeng hos Viksund denne lørdagen og nå ser det virkelig ut som om dere er i gang med oppstart av St. Cruz Yacht Club VEST.

Det er kjempeflott at dere nå har satt i gang prosessen med å danne klubben og jeg ønsker dere lykke til med det videre arbeidet med "vest-klubben".

Det var hyggelig at vi i øst kunne bidra med litt inspirasjon og ideer til klubben i vest.

Jeg ser frem til å samarbeide med dere og kommer til å følge med i den videre fremdriften av klubben.

Samtidig vil jeg takke Rune og Martin Viksund for et flott og vellykket arrangement. Osteaktig

Med vennlig hilsen
Lisbeth Ødegaard
President
St. Cruz Yacht Club ØST
Loggført
martin
Administrator
Kaptein

Vis profil WWW
« Svar #5 på: november 06, 2008, 11:01:15 am »

Vil også få lov til å henge meg på listen her.

Takker alle som stilte opp på et fantastisk arrangement. Må si vi er priviligert som bedrift som har så positive kunder, dette har vi også snakket om her på huset i etterkant av arrangementet.

Jeg har vært i dialog med Bjørn Ydse som påtok seg ansvaret med å koordinere første treff denne uken, og arbeidet med vest-klubben er godt i gang. En ekstra takk også til Bjørn her som påtok seg ansvaret for dette.

Jeg kommer tilbake med en egen sak senere i dag, eller i morgen på hvordan treffet forløp, samt med litt mer informasjon om selve klubben.

Loggført

Har du en St Cruz båt?

vh,

Martin Viksund
Viksund Yachts
Presidenten
Lettmatros

Vis profil
« Svar #6 på: november 06, 2008, 08:16:39 pm »

Hei

Legger ut et par bilder fra sammenkomsten på Strusshamn. Sender de andre bildene til Martin som kommer med mer informasjon om treffet på hjemmesiden.

Lykke til i Vest!

Med vennlig hilsen
Lisbeth

* Stiftelsesmøte.JPG (25.33 KB, 448x336 - vist 255 ganger.)

* Stiftelsesmøte 3.JPG (29.02 KB, 448x336 - vist 253 ganger.)
Loggført
martin
Administrator
Kaptein

Vis profil WWW
« Svar #7 på: november 20, 2008, 10:20:30 am »

Referat fra treff er lagt ut:

http://www.viksund.no/smf/index.php?topic=1025.msg3238#msg3238
Loggført

Har du en St Cruz båt?

vh,

Martin Viksund
Viksund Yachts
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!