(Se siste post for oppdatert informasjon)Hei St Cruz venner! Først og fremst vil jeg få lov til å takke de av dere som tok turen ut til Strusshamn helgen som gikk! Arrangementet ble en kjempesuksess for oss, og vi solgte totalt fire nye båter i motsetning til det tallet som BA opererer med. Jeg håper og tror at dere som deltok her også syntes at dette var vel verdt et besøk, og ikke minst at dere kommer tilbake igjen neste år!
I mitt foredrag om St Cruz Club Vest var mange av dere tilstede. Konklusjonen ble vel i bun og grunn at interessen for en slik klubb var veldig stor, men at man var litt usikker på hvordan dette kunne løses rent praktisk. Et veldig viktig poeng oppi det hele er jo at dette skal være på deres premisser, og ikke på våres. Videre ble vi enig om at jeg skulle ta ansvar for å inkalle til et uformelt treff/stiftelsesmøte, og det er derfor jeg nå skriver til dere.
Stiftelsesmøte Jeg ønsker herved å inkalle dere til Stiftelsesmøte i St Cruz klubb Vest lørdag 1 november 2008 i Strusshamn. I denne anledning vil vi også få besøk av Tore og Lisbeth Ødegaard fra St Cruz Yacht Club på Østlandet, disse vil være med dere hele dagen, og på kvelden vil de fortelle litt om sin egen klubb på Østlandet og hvordan de har løst dette.
Arrangementet er selvsagt gratis og jeg ser for meg følgende program (her er det muligheter for å komme med innspill):
Lørdag 01.11.2008 Formiddag:
Innseiling og fortøyning. Her står dere fritt til å benytte hele Strusshamn havn, også vårt kaianlegg. Eventuell havneavgift dekkes i sitt hele av Viksund Båt. Om noen har tatt båten opp for vinterlagring, så håper vi likevel dere tar turen litt tidlig på dagen.
Formiddag & Ettermiddag:
Omvisning i fabrikken
Etter denne kikker de som ønsker litt på reviderte 390 tegninger (etter helgens seanse og forhandlermøte kommer det noen små endringer). Nøkkelspersonell fra bedriften er tilstede og besvarer spørsmål. Under denne seansen blir det lett servering og forfriskninger.
Omvisning på museum i Strusshamn, under denne seansen får dere et lite innblikk i plassen og Askøys historie.
Kveld:
Vi forflytter oss innendørs i et av Strusshamns eldre maritime lokaler i Havna.
Litt konkurranser der man kan vinne Viksund effekter til båten/mannskapet. Her vil det bli solgt lodd, og inntektene fra loddsalget vil fungere som startkapital for klubben.
Orientering om St Cruz Yacht Club på Østlandet v/Tore og Lisbeth Ødegaard.
Servering av mat (Viksund sponser mat). Evnt. drikke kan medbringes på eget initiativ, men vi vil også gi et lite bidrag her.
Etter denne orienteringen så takker alt Viksund personell for seg og forlater arrangementet, og overlater dette i sin helhet til deltakerne.
Ser for meg at det her blir valgt en møteleder, og man kan diskutere litt frem og tilbake om mulighetene for oppstart av en slik klubb.
Vi holder DJ som spiller alt fra kramgoda låter via Creedence og Smokie til mer moderne musikk alt etter eget ønske!
Dans.
Eget forum og kontaktinformasjon
Som vi avtale på "Viksund dagene" har jeg også opprettet et eget forum for St Cruz Club Vest. Siden dere leser dette nå, så har dere jo funnet frem til dette! En del av dere var litt usikre på hvordan man skrev innlegg på forumet, og som jeg vel nevnte så må dere registrere dere for å gjøre dette. Dere registrerer dere ved å klikke på "registrer deg" helt oppe til venstre i selve forumet.
PåmeldingForhåpentligvis kommer det mange båter og folk til Strusshamn denne helgen. Siden vi skal bestille mat, hadde det vært flott om dere ga meg en tilbakemelding på denne mail om dere kommer, og hvor mange dere blir. Dette av rent praktiske årsaket mhb på bestilling av mat. Denne påmeldingen kan sendes til
martin@viksund.no eller ringes inn på 932 84 024
KonklusjonVi håper et slikt arrangement kan gi dere evnt som klubb en litt "flying start". Som jeg var inn på i mitt foredrag så er det veldig viktig for oss at dette skjer på deres premisser og at det er dere som båteiere som står for drift. Vi ser selvsagt gevinsten i dette i form av god markedsføring for oss som bedrift, og det jo også derfor vi er veldig opptatt av at dere skal få gode rammebetingelser, og hjelp i starten.
Dersom dere kjennner andre St Cruz eiere, så er det veldig flott om dere videreformidler denne informasjonen også til disse.
Ta gjerne en kikk innom disse linkene også:
www.stcruz.no (St Cruz klubben på Østlandet sin hjemmeside, her kommer det innen kort tid referat fra treffet deres i helgen som gikk)
http://web.me.com/terjeavner/Websted_/Blogg/Blogg.html Her kan dere allerede nå lese litt blogging fra St Cruz treffet på Østlandet. Bloggen er skrevet av Terje Avner eier av en Viksund 340 St Cruz. Båten hans har forøvrig en egen hjemmeside som er vel verdt et besøk:
http://www.mormajor.com/ )
Da gjenstår det egentlig å ønske vel møtt, skulle det være noe så er det bare å ta kontakt med meg!