Båtpraten Tilbake til viksund.no
september 07, 2010, 06:10:26 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter: Velkommen til nye Båtpraten!

Følg bygningen av nye Viksund 320 live i "Aktuelt fra Viksund" tråden!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dobbel bunn i 925 Bravo?  (Lest 1593 ganger)
Christian
Lettmatros

Vis profil
« på: mai 18, 2007, 11:15:19 pm »

Hei!
Har kjøpt en Viksund Bravo, og har et problem med en skrog-gjennomføring til toalettet. (Inntaket) Vet dere om det er dobbel bunn i rommet med septiktank? Ser ikke slik ut, men er ikke sikker.
Er redd for lekkasje inn i dobbel-bunnen.
Båten er 1990 modell.

Loggført
rune
Administrator
Overstyrmann

Vis profil
« Svar #1 på: mai 19, 2007, 12:24:48 pm »

Dobbel bunn er i baugen og bak til omtrent der minikabinen begynner. Så vidt jeg husker er septiktanken montert i enden av minikabinen, her er det ikke dobbel bunn. Er det lekkasje skal dette ikke kunne komme inn i selve dobbel bunnen. Men det kan muligens komme inn mellom dobbel bunnen og innerlineren.
Loggført

Har du en St Cruz båt?

Ta en titt på www.stcruz.no for info om medlemsklubber!

For medlemsspm avdeling vest:Bjoern Ydse, bjoydse@online.no
For medlemsspm avdeling øst: Tore Ødegaard, 2rehubro@online.no

vh,

Rune Viksund
Viksund Båt
Christian
Lettmatros

Vis profil
« Svar #2 på: mai 19, 2007, 05:47:47 pm »

Takk for svar, det var det jeg håpte Glad
Da skulle det ikke være noe fare med den.... Måtte bytte kuleventil mens den lå på vann, og merket at gjennomføringen roterte ørlite granne da jeg trakk til. Den er støpt fast, ikke skrudd med kontramutter. Var derfor redd det kunne lekke, men det er ikke kommet en dråpe til nå.

Båten har tidligere tilhørt en Larsen hos Viksund, forresten....

Kjenner du til om det er spesiellt vanskelig å montere baugpropell på denne, siden det er dobbelt skrog i baug?

Mvh
Christian

Loggført
GAGARIN
Blindpasasjer

Vis profil
« Svar #3 på: mai 23, 2007, 05:41:25 pm »

Sitat
Kjenner du til om det er spesiellt vanskelig å montere baugpropell på denne, siden det er dobbelt skrog i baug?

Har selv satt inn Baugpropell i Viksund 925. det var ingen dobbelbunn der, (forrenfor vanntanken)
Jobben var lettere en antatt, hadde aldri gjordt dette før og ble helt ferdig på en dag.
Et tips: Pass endelig på og få tunellen så dypt i vannet som mulig, helt ned til bunndrageren og 5 cm forrrenfor vanntanken.
Loggført
Christian
Lettmatros

Vis profil
« Svar #4 på: mai 23, 2007, 07:43:07 pm »

Takk for svar!
Hmm... Da må jeg kikke en gang til, ble litt usikker. Mener du at du foran vanntanken kunne se helt ned til bunnen av kjølen? Mener det er støpt et "skott" over som jeg isåfall må ned i, men husker ikke helt. Godt å høre at monteringen gikk greit. Er det en halvplaner du også har?

mvh
Christian
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!