Båtpraten Tilbake til viksund.no
september 04, 2010, 03:33:03 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter: Velkommen til nye Båtpraten!

Følg bygningen av nye Viksund 320 live i "Aktuelt fra Viksund" tråden!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: cin kode  (Lest 181 ganger)
sport540
Blindpasasjer

Vis profil
« på: mars 26, 2010, 12:40:49 pm »

hei der. Har eit litt spesielt problem eg,kjøpte ein brukt 540 sport for ein tid tilbake,fin båt i meget god stand. Det som eg ikkje hadde tenkt på var det at når eg skulle forsikre denne måtte eg ha noe som heter cin kode,men det er vel ingen problem.Men det viser seg at det finnes ikkje på båten.I følge alle opplysninger skal denne være inngravert under fenderlista på styrbord side av hekken,men der er det ikkje så mykje som ei lita skramme i lakken....... Har ein kompis som har ein nyere 540 og der er denne koden inngravert der den skal.Det merkelige med min båt er at ce merket er i motorbrønnen men cin koden mangler. Dette er jo ganske dumt for da kan jo ikkje båten forsikres ,samt at man ikkje er siker på årsmodell.
Når  det gjelder årsmodell er nok båten fra 2001-2002 ,den har grønt skrog ,senter plasset konsoll ,teak rekke, imotsetning til båten til min kompis som er blå/kvit med reflex stripe på skrog og bak plasset konsoll. Skroget på begge båtene er det samme,mens inner lineren er noe forandret på den nyere båten.
Hadde vert ok å høre fra andre om dei har hadt samme problem, og eventuelt løsninger på dette,for skulle så gjerne har forsikret båten i desse ulvetider...................... Rekker tunge
Loggført
martin
Administrator
Kaptein

Vis profil WWW
« Svar #1 på: juni 23, 2010, 12:31:59 pm »

Hei,

Har snakket med Jostein Viksund om dette, og han vil gjerne at du kontakter han. Han mente det kunne være snakk om en "erstatningsbåt" som var gitt som reklamasjon. Da vil i tilfelle CIN koden erstatte den gamle og denne er frest vekk slik jeg forstod det. Har ikke vært borti dette tidligere, men det kan jo da tenkes at noen har satt denne i stand igjen. Send en mail til viksund@sltnet.lk med attention til Jostein, så vil han sjekke i arkivene sine. Han har fullt arkiv på alle leverte båter.

Jeg vet det var litt problemer på de første 540ene som ble levert, blant annet slet man litt med selvlensingssytemet.
Loggført

Har du en St Cruz båt?

Ta en titt på www.stcruz.no for info om medlemsklubber!

For medlemsspm avdeling vest: Bjoern Ydse, bjoydse@online.no
For medlemsspm avdeling øst: Tore Ødegaard, 2rehubro@online.no

vh,

Martin Viksund
Viksund Yachts
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!