Båtpraten Tilbake til viksund.no
september 07, 2010, 05:29:25 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter: Velkommen til nye Båtpraten!

Følg bygningen av nye Viksund 320 live i "Aktuelt fra Viksund" tråden!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvordan seile en Goldfish.  (Lest 349 ganger)
Grombåten
Blindpasasjer

Vis profil
« på: desember 05, 2009, 11:00:25 pm »

Er strålende fornøyd med min nye båt, Viksund 31 Goldfish. Har for det meste kjørt for motor, men det er jo hyggelig å heise seilene, nyte stillheten og kjenne på vindkreftene. Båten oppleves skuddsikker når den går for motor, men når jeg heiser seilene i litt vind blir jeg usikker, har jo 0 erfaring med seil og vind. Hva tåler denne båten før en bør reve seilene? Er det OK å legge ripa i vannet, eller vil den kantre? Hva med seiltrimmen? Alle råd og tips mottas med takk.
Loggført
martin
Administrator
Kaptein

Vis profil WWW
« Svar #1 på: desember 08, 2009, 09:39:35 pm »

Her må jeg bare innrømmet at jeg har særdeles liten erfaring. Erling Viksund er kanskje den som kjenner denne båten best, og han befinner seg for tiden på Sri Lanka. Jeg vet imidlertid at det ligger godt meg ballast i disse, og at stabiliteten er upåklagelig. Ville nok likevel vært forsiktig med å legge henne for mye over, da det jo er enkelte komponenter som ikke bør få for mye saltvann, eksempelvis luftinntakene:) God seilas!
Loggført

Har du en St Cruz båt?

Ta en titt på www.stcruz.no for info om medlemsklubber!

For medlemsspm avdeling vest: Bjoern Ydse, bjoydse@online.no
For medlemsspm avdeling øst: Tore Ødegaard, 2rehubro@online.no

vh,

Martin Viksund
Viksund Yachts
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!