Båtpraten Tilbake til viksund.no
september 07, 2010, 04:50:39 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter: Velkommen til nye Båtpraten!

Følg bygningen av nye Viksund 320 live i "Aktuelt fra Viksund" tråden!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Sage i innredning/dekk/skrog..? Går det bra?  (Lest 501 ganger)
skruknott
Blindpasasjer

Vis profil
« på: januar 15, 2009, 03:21:48 pm »

Hei
Har en '69 mod 25 Cruiser som trenger en oppgradering innvendig. Usikker på hvor jeg skal starte og hvor mye som skal gjøres i år, men før jeg gjør noe drastisk;

- Kan jeg sage ut den støpte innredningen uten at båten/skroget svekkes? En mulighet jeg har vurdert er å fjerne innredningen på den ene siden (babord akt), litt av benken og frem til kabin. I dag er det et skap der (jeg har vask under stolen og en skapdør mot motorkassen). Da kunne jeg lage motorkassen og styrbord (fører)sete om til en toseter og ha passasjen frem til kabin på styrbord side

- Kan jeg sage ut deler av akterdekket uten at båten/skroget svekkes? Jeg kunne godt tenke meg bedre sitteplass innvendig bak, og har ikke så stort behov for akterdekk. Ved å sage ut en bue i akterdekk (f.eks 20 cm) blir det plass til en fin buesoffa bak.

Men jeg er altså redd for at begge disse tingene er såpass faste innredninger at båten blir svekket. Vil det hjelpe å stive opp med faststøpte bjelker/stag?

Takker og bukker hvis noen har gode svar eller hyggelige hint

Mvh
OJ
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!